دکوراسیون  اتاق خـــواب

برای نورپردازی اتاق‌خواب، بهتر است از چند رنگ کمک بگیرید. البته استفاده از نور طبیعی در اتاق را نباید فراموش کنید. به‌کارگیری هالوژن‌های رنگی که نور را به صورت کنترل شده بر قسمتی که دوست دارید بتاباند، یک ایده فوق‌العاده است.

دکوراسیون  اتاق خـــواب

آذین نعمتی ؛ کارشناس  ارشدمعماری

زوج‌های موفق و شاد در فضایی سرشار از آرامش و زیبایی زندگی می‌کنند. در کنار لوازمی که دوست دارند و با عشق برای خانه‌شان تهیه کرده‌اند. می‌توان گفت، هارمونی نهفته در وسایل موجود در خانه تا حد زیادی بر احساس خوشبختی و صمیمیت زوجین، تاثیرگذار است و باعث می‌شود فضایی دوستانه وگرم بر محیط خانه حاکم شود.

در این‌جا قصد داریم چند نکته برای دکوراسیون و چیدمان اتاق خواب زوجین را با شما در میان بگذاریم تا بتوانید بر بهبود و صمیمیت روابط، تأثیر عمیقی بگذارید!

یک لیست بلند بالا برای اتاق خواب‌تـان بنویسید

قدم اول در طراحی اتاق زوجین، تهیه یک لیست از تغییراتی است که قصد انجام آن‌را دارید. برای نشان دادن یک روحیه راسخ و منظم باید هماهنگی در رنگ دیوارها، رویه مبلمان، فرش و پرده ایجاد کنید.

 به صورتی که بتوانید به یک هارمونی مناسب بین رنگ‌وطرح در تمام اشیاء دست یابید. انتخاب یک رنگ روشن برای دیوارها، تأثیر فوق‌العاده‌ای بر روی آرامش‌فکر و بینایی مطلوب، دارد. از رنگ‌های ناهماهنگ و تکراری پرهیز کنید، زیرا ایجاد استرس و خستگی را در افراد افزایش می‌دهد.

پرده‌ای از جنس طبیعت در اتاق خواب

برای انتخاب طرح پرده بهتر است از طرح‌هایی با خطوط افقی استفاده کنید. خطوطی با رنگ‌های سبز یا آبی کم‌رنگ، می‌توانند حس هم‌بستگی و محبت را القاء کنند. استفاده از کرکره‌های چوبی که به دور از زرق و برق هستند، می‌تواند فضایی متفاوت همراه با عشق و سادگی را ایجاد کند.

رنگ‌های پرکاربرد در اتاق‌خواب

باید توجه داشت که رنگ‌ها این قدرت را دارند که سطح انرژی مثبت را در بین زوجین تا حد بالایی تقویت کنند، پس در استفاده از آن‌ها، در تمام قسمت‌های خانه دقت داشته باشید.

 رنگ قرمز، شور و اشتیاق را به همراه دارد.

 رنگ آبی، آرامش را به محیط می‌آورد.

 رنگ سبز، صبر و سکوت فکری را به فضا هدیه می‌دهد.

 رنگ زرد، حس سبکی و هیجان را به محیط القا می‌کند.

در چیدمان اتاق خواب خاطرات را حفظ کنید

خاطرات را زنده نگه‌دارید. گلچینی زیبا از عکس‌های دوران آشنایی و عروسی زوجین، می‌تواند علاوه بر یادآوری خاطرات شیرین، قسمتی از دیوار خالی اتاق را زینت ببخشد. هم‌چنین می‌توانید از چند اثر هنری شخصی که خودتان طراحی کرده‌اید استفاده کنید و حس و حال اتاق را دگرگون سازید.

تأثیر نور را در اتاق خواب زوجین جدی بگیرید

برای نورپردازی اتاق‌خواب، بهتر است از چند رنگ کمک بگیرید. البته استفاده از نور طبیعی در اتاق را نباید فراموش کنید. به‌کارگیری هالوژن‌های رنگی که نور را به صورت کنترل شده بر قسمتی که دوست دارید بتاباند، یک ایده فوق‌العاده است. خوشبختانه امروزه در اکثر سرویس‌های خواب، امکان تعبیه انواع هالوژن، با قابلیت‌های مختلف وجود دارد. توجه داشته باشید استفاده از نور سفید یا مهتابی به تنهایی، محیط اتاق را بی‌روح و سست می‌کند.

یک فضای گپ و گفت برای زوجین بسازید

حذف‌کردن وسایل اضافی و نا کارآمد، می‌تواند فضای اتاق را بهبود ببخشد. بهتر است قبل از هر اقدامی، ابتدا لوازم اضافی را به‌دیگران ببخشید، تا اتاقی دل‌بازتر داشته باشید. اگر فضای اتاق‌تان بزرگ و دلباز است، تهیه یک مبل راحتی دو نفره، می‌تواند فضای رؤیایی دو نفره‌ای را خلق کند. فضایی برای گپ‌وگفت دو نفره، که با یک میز کوچک پراز گل، مزین شده باشد.

کلکسیونی از هدایا بسازید

از خرید لوازم گران‌قیمت و مد روز چشم‌پوشی کنید و وسایلی که دوست دارید و یا از آن خاطره دارید را به اتاق‌خواب‌تان بیاورید.

اشیایی که با دیدن آن‌ها حس آرامش و شادی در درون‌تان شکوفا می‌شود.

قسمتی از اتاق را به جاگذاری هدایای همسرتان اختصاص دهید. آن‌ها را طوری بچینید که با دیدن‌شان، خاطرات خوش را یادآوری کنید و حس قدردانی را زنده نگه دارید. یک نورپردازی خاص می‌تواند بر جلوه‌گری آن‌ها، بیافزاید.

 یـک آباژور و آینهبرای اتــاق‌خـواب دونفره‌تان تهیه کنید

یک آباژور مناسب برای کنار تخت خواب‌تان تهیه کنید. دقت داشته باشید سبک و رنگ آن را مناسب با چیدمان و رنگ اتاق انتخاب کنید.

 استفاده از آینه بر روشنایی اتاق می‌افزاید و هم‌چنین محیط را دل‌بازتر می‌کند. دقت کنید آینه را در جایی قرار ندهید که تابش مستقیم نور را داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

چطور اتاق خواب سالم و راحتی داشته باشیم؟

11 ایده کاربردی برای دکوراسیون اتاق خواب های کوچک

 

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان